Biraz benden bahsedeyim

20 Ağustos 2010

Hayatın bana kaçıncı oyunu bu? Bıktım oynamıyorum

Hayatın iyiliğinden güzelliğinden bahsetmeyin bana ve umutlarım sarpa sarmalamaya  başladığı zamanlarda .
Herşeyin bittiği zamandı bugün . Aile olmak , aile kurmak gibi bi düşüncede yok artık kafamda sevmek boşuna çalışmak boşuna .. En son kendim için ne yaptım diye düşünüyorum . Hiçbirşey belki bi sinema ya gitmişimdir yada çok çok bi yemek yemişimdir . Yada beğendiğim bi katap dergiyi almışımdır . Büyük düşüncelerim yok . Büyük isteklerim yok. Tatile çıkayım orayı göreyim burayı göreyim gibi bişey istemiyorum. İstemedim de .. Son 3-4 yıldan beridir yazlarını başka şekilde değerlendirmeyi seçtim. Diğer Yaşıtlarım gibi gezmedim tozmadım . Emeğimin karşılığını görmediğim gibi birde yaptıklarım beğenilmedi o zamanlarda halen beğenilmiyor takdir görmüyor . Gene sorguluyorum kendimi bugüne kadar ne yaptın ne istedin kendin için ; Tatile çıkmadın ,gezmedin yemedin içmedin görmedin. Ben ne mi yaptım çalıştım bişeyler öğrenebilirim sandım tatil yapmak istiyorum dediğimde ne tatili dendi . Bundan sonra kimseden kendim için bişey istemeyeceğim. Kimse benim için bişey yapmasın istiyorum . Yapılanlar zaten ortada istediğim bişeyde yok ... Hayat git gide bende boka sarıyor çünkü düzelmeye niyeti yok . Ben birine bişey anlatıyorken yanımda ki z de ve konu aldı başını bambaşka yerlere gitti sinir oldum. Ben şükretmeyi bilmiyor oldum .Kendimi gene tebrik ettim . Herşeyin karşılığını vereceğim beni bu güne getiren insanlara ve beni anlamayanlara da sağolsunlar çok yanımda oldukları için....

 Eflatun'a iki soru sormuşlar;
- Birincisi, İnsanoğlunun sizi en çok şaşırtan iki... davranışı nedir ?

Eflatun tek tek sıralamış, 

Çocukluktan sıkılırlar ve büyümek için acele ederler Ne var ki çocukluklarını özlerler 
Para kazanmak için sağlıklarını yitirirler.
Ama sağlıklarını geri almak için de para öderler.

Yarınlarından endişe ederken bugünü unuturlar. 
Sonuçta, ne bugünü, ne de yarını yaşarlar.
Hiç ölmeyecek gibi yaparlar. 

Ancak hiç yaşamamış gibi ölürler.

Sıra gelmiş ikinci soruya; -"Peki sen ne öneriyorsun?"
Bilge yine sıralamış, 

Kimseye kendinizi "sevdirmeye" kalkmayın ! 
Yapılması gereken tek şey, sadece kendinizi "sevilmeye" bırakmaktır. 
Önemli olan; hayatta,"en çok şey'e sahip olmak" değil,"en az şey"e ihtiyaç duymaktır.

Hiç yorum yok: